Inspiraţii culinare: Delicii de vară cu goji


Sursa foto: divahair.ro

Fructul asiatic goji, despre care vă relatez deja de două zile, este unul din acele alimente aproape magice care scad apetitul. Având un indice glicemic foarte mic, goji este cel mai puternic antioxidant dintre toate produsele alimentare existente în lume. Nu în zadar este folosit de mii de ani în medicina chineză.

Majoritatea celor care cunosc efectele benefice ale fructelor goji au tendința să consume acest super-aliment în forma sa pură, fie din comoditate fie pentru a nu-i altera structura.

Astfel, pentru a introduce în mod natural fructele goji în alimentația familiei dumneavoastră, va propunem câteva rețete inedite de mâncăruri și băuturi, care folosesc acest aliment.

Smoothie cu goji

Sursa foto: zestysouthindiankitchen.com

Ingredientele necesare: 500 gr de zmeură; 200 gr de coacăze; 1 banană; 200 gr de mure (opţional); 1 iaurt (150-200 ml); fructe goji; 1/4 de cană de nuci măcinate sau mărunţite; 1/4 cană de fulgi de ovăz.

Modul de preparare:

Se pun în blender toate ingredientele și se mixează. Deasupra, se presară nucile măcinate, fulgii de ovăz şi fructele goji.

Ceai de goji

Sursa foto: thesmartcuisine.com

Ingredientele necesare: 300 ml de apă; 30 de fructe goji. După gust mai puteți adăuga: câteva picături de zeamă de lămâie; 1 pliculeț de ceai verde sau negru; puțin ghimbir pudră sau proaspăt ras; coajă măcinată de portocală.

Modul de preparare:

Apa încălzită la temperatura de fierbere se toarnă peste fructele goji. Se lasă deoparte timp de 8-10 minute. Fructele goji sunt puțin dulci, nu e nevoie să îndulciți ceaiul. Se savurează în tihnă. La final e bine să consumați și fructele hidratate, sunt delicioase și aduc un plus de antioxidanți.

Limonadă cu goji și ghimbir

Sursa foto: carmennegoita.com

Ingredientele necesare: 2 linguri de goji; 1 lămâie; 1 portocală; 2 cm de rădăcină de ghimbir; 1 l de apă plată; îndulcitor după gust.

Modul de preparare:

Cu o seara înainte, se pun fructele goji la hidratat în apă plată cât să le acopere. A doua zi, se începe prepararea limonadei prin a curăța lămâia și portocala de coajă și a le tăia în bucăți mai mici. La fel se procedează și cu ghimbirul. Se pun în blender (sau în robotul de bucătărie) fructele goji (cu tot cu apă), lămâia, portocala și ghimbirul și se toacă cât mai bine. Pulpa rezultată se pune într-o strecurătoare și se stoarce bine, presând cu ajutorul unei linguri, până se scurge tot lichidul. Se pune într-un vas de sticlă sucul rezultat din stoarcerea amestecului, se adaugă apă, îndulcitor după gust și se lasă în frigider să se răcească, după care limonada poate fi servită.

Supă de goji

Sursa foto: foodiefamily.ro

Ingredientele necesare: 100 gr de goji uscate; 230 gr de cubulețe de roșii; 450 ml de supă de legume; 1 ceapă mare, tocată; 1 lingură de ulei de măsline; 1 ardei roșu iute, tocat; 1 linguriță de chimen; 1 lingură de frunze de pătrunjel proaspăt tocat.

Modul de preparare:

Se înmoaie fructele goji în apă, pentru a le rehidrata. Se lasă la înmuiat timp de câteva minute, astfel încât să revină la dimensiunea lor naturală. Pot chiar fi lăsate în apă cu o noapte înaintea preparării. Se încinge uleiul de măsline într-o tigaie de dimensiuni medii și se călește ceapa alături de ardeiul iute. Se adaugă apoi roșiile, fructele goji și semințele de chimen. Se amestecă câteva minute până la omogenizare. Se adaugă supa de legume și condimente după gust (sare și piper). Se lasă să fiarbă, iar apoi se așteaptă să scadă aproximativ 10 minute. La final, se adaugă frunzele de pătrunjel. Pentru servire se poate adăuga opțional o lingură de iaurt sau smântână.

Salată de goji

Sursa foto: rawfordaze.blogspot.md

Ingredientele necesare: 1/2 de cană de goji; 1 cană de cubulețe de roșii; 1 cățel de usturoi tocat mărunt; 1 ceapă hașma sau roșie tocată mărunt; zeama de la o lămâie; condimente – sare, piper, ardei iute.

Modul de preparare:

Se amestecă toate ingredientele într-un bol de dimensiuni medii și se lasă la frigider cel puțin 30 de minute înainte de servire, pentru ca aromele să se întrepătrundă. Se servește cu chips-uri, crackers sau în calitate de garnitură pentru orez sau carne.

Curry de vinete și goji

goji1-768x768
Sursa foto: foodiefamily.ro

Ingredientele necesare: 1 ceapă tocată; 200 gr goji proaspete; 1 vânătă tăiată cubulețe; 1 ardei capia tocat; 1 conservă de roșii; 2 lingurițe de pudră de curry; 1 linguriță de chimen; 2 căței de usturoi tocați; 1 cm de ghimbir tocat; pătrunjel (sau coriandru pentru fani).

Modul de preparare:

Într-o cratiță mare se încinge puțin ulei de măsline și se călește ceapa câteva minute (fără să se ardă). Se adaugă vânăta, ardeiul, condimentele, usturoiul, ghimbirul și se călesc timp de 5 minute. Se pun roșiile din conservă, apoi fructele goji și se lasă să fiarbă. Se reduce focul și se lasă 10 minute până legumele devin moi. Se presară deasupra pătrunjel (sau coriandru) și servim cu orez, iaurt și pâine naan (dacă avem).

Sos de goji și cocos

Sursa foto: culinar.bzi.ro

Ingredientele necesare: 1/2 de cană de goji, îmbibate cu apă; 1/2 de ceaşcă de zmeură; 1 cană de nucă de cocos; 2 curmale fără sâmburi sau 1 lingură de miere sau nectar de agave brut; 1/2 de linguriţă de coajă de portocală; suficientă apă de nucă de cocos.

Modul de preparare:

Se amestecă toate ingredientele într-un blender de mare viteză până la o consistență cremoasă. Se păstrează până la 3 zile în frigider. Pentru a o face băubilă, se adaugă apă de nucă de cocos sau apă purificată. Pentru un desert incredibil de exotic, se folosește mango în loc de zmeură și se adaugă 1 banană, 1/4 de linguriță de scorțișoară, 1/2 de linguriță de vanilie, 1 lingură de ghimbir ras, apoi se amestecă fără adaos de apă. Dacă nu puteți convinge copiii să-şi mănânce verdețurile, încercați acest sos în clitate de dresing și veți simți efectele pozitive imediat.

Chec cu goji

goji-berry
Sursa foto: my-dukan-recipes.com

Ingredientele necesare: 200 gr de făină; 2 ouă; 50 gr de nucă; 100 gr de goji uscate; 1 pliculeț de ceai verde sau negru; 1 praf de copt; 50 gr de stafide; 1 lingură de ulei; 1 vârf de sare; 3 linguri de zahăr brun; 200 ml de apă.

Modul de preparare:

Se prepară o infuzie de ceai verde sau negru. Într-un castronel se pun fructele goji, cu stafidele și nuca și se toarnă peste ele ceaiul, lăsându-le să se înmoaie puțin circa 10 minute. Între timp se mixează ouăle cu zahărul brun până se fac spumă. Se adaugă fructele uscate cu ceaiul și se amestecă. Apoi se adaugă făina, amestecând de jos în sus cu lingura de lemn. Se pregătește o tava de chec ori cu hârtie de copt ori o ungem cu unt sau ulei și o tapetăm cu făina. Se toarnă compoziția și se dă la cuptor pentru 40-45 de minute. Se lasă să se racească înainte ca să-l tăiem. Checul cu fructe goji se servește după ce s-a răcit.

Gem de goji

Goji-Berry-Jam-420
Sursa foto: rebootwithjoe.com

Ingredientele necesare: 5 linguri de goji; 450 ml de apă; 1 linguriță plină cu agar-agar; 3-4 linguri de îndulcitor lichid natural (xylitol/stevia); 1/2 de lămâie (doar sucul); 2-3 picături de esență de căpșuni (opțional); 1 păstaie de vanilie.

Modul de preparare:

Se pun fructele goji într-o crăticioară, se adaugă apă și se lasă circa 20 minute să se hidrateze. Se pun crăticioara pe foc mic, se adaugă îndulcitorul, sucul de lămâie, aroma de căpșuni (o puteți exclude dacă nu o aveți) și păstaia de vanilie tăiată pe lungime. Se fierbe gemul pană când fructele sunt complet moi, se îndepărtează păstaia de vanilie și apoi se adaugă lingurița cu agar-agar. Se amestecă bine și se fierbe gemul în continuare pentru 7 minute. Se stinge focul și se lasă gemul să se răcească. Consistența gemului fierbinte este lichidă, dar după ce se răcește complet, se va întări. După ce s-a întărit, se pasează cu blenderul până se obține consistența dorită.

Și… ca pentru final… un sfat: „EȘTI CEEA CE MĂNÂNCI! DECI NU FII: RAPID, UȘOR ȘI FALS!”.

Poftă bună să aveți!!!

Sursa foto: fit.webmd.com

Dacă încă nu cunoașteți beneficiile fructelor goji, vă prezentăm mai jos câteva dintre efectele consumului acestui super-aliment.

Sursa foto: blog.vegis.ro

P.S. Printre altele, campania „Drumul Fructelor 2017” este o bună oportunitate de a vă aproviziona cu ingrediente pentru a prepara cele mai gustoase delicii de vară. Pe data de 11 august 2017, echipa MADEIN.MD porneşte în căutarea elixirului tinereții – miraculoasele fructe goji. Detalii despre eveniment puteţi găsi AICI.

Sursa foto: MADEIN.MD

P.P.S. Dacă v-au plăcut reţetele din acest articol, atunci vă rugăm să-l distribuiţi în reţeaua Dumneavoastră de socializare. De asemenea, nu ezitaţi să lăsaţi un comentariu dacă cunoaşteţi şi alte reţete cu goji pe care doriţi să le faceţi cunoscute şi altora sau dacă aveţi vreo întrebare la care vreţi să obţineţi un răspuns.

Surse info: ebucataria.ro, bucate-aromate.ro, lecturisiarome.ro, blog.vegis.ro, foodiefamily.roretetegoji.wordpress.com, culinar.ro, gojimarket.ro

Disclaimer: Acesta nu este un articol sponsorizat, însă sunt dispus să negociez referitor la careva colaborări sau parteneriate. Pentru detalii lăsaţi un mesaj pe pagina de FB a blogului.

Copyright © 2016-2017. Sanchoss. Toate drepturile rezervate.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s