Managementul resurselor umane de la A la Z


banner-img-805x452.png

Succesul oricărei organizații depinde de modul în care membrii săi implementează obiectivele acesteia. De aceea, capacitățile și calitatea resurselor umane sunt definitorii pentru rezultatele obținute.

Lucrul cu oamenii presupune să țineți cont de sensibilitățile și de caracteristicile emoționale ale fiecărui individ. Oamenii au ambiții și năzuințe, au nevoie de aprecierea rezultatelor lor și au o complexitate de nevoi.

Atunci când în organizație se înregistrează performanțe slabe, dumneavoastră, în calitate de manageri de resurse umane, trebuie să folosiți instrumentele prin care să determinați motivele reale ale acestei situații: este vorba despre o dotare materială necorespunzătoare, despre o insuficientă cunoaștere a obiectivelor sau, pur și simplu, angajatul în cauză nu are calificaremotivea ori abilitățile necesare desfășurării respectivului tip de activitate sau nu se simte suficient motivat.

Pornind de la aceste considerente, iată un instrument practic și foarte ușor de utilizat pentru a va ajută pe dumneavoastră – care ați înțeles că oamenii sunt resursa-cheie a oricărei organizații – să gestionați profitabil și eficient resursele umane. L-am intitulat „Alfabetul HR”:

Aliniaţi obiectivele personalului la obiectivele organizaţiei.

Bazele succesului sunt convingerea şi dăruirea.

Comunicaţi, instruiţi şi creaţi un mediu de lucru din ce în ce mai favorabil.

Dezvoltaţi talentul la toate nivelurile, nu numai pentru câţiva aleşi.

Este necesar să înţelegeţi un management eficient al resurselor umane.

Facilitaţi împărtăşirea cunoştinţelor în cadrul organizaţiei.

Generaţi entuziasm şi devotament prin modul în care conduceţi.

Hotăţi desfiinţarea structurilor ierarhice.

Informaţi, investiţi, inovaţi şi, mai presus de toate, inspiraţi.

Încercaţi să vă cunoaşteţi personalul şi pe dumneavoastră înşivă.

Justificaţi-vă acţiunile şi deciziile.

Lăsaţi acţiunile dumneavoastră să ştige încrederea personalului.

Măsuraţi, monitorizaţi, motivaţi.

Nu conduceţi niciodată angajaţii, conduceţi-vă oamenii.

Orientaţi, învăţaţi şi echilibraţi competenţele personalului.

Personalul dornic să înveţe trebuie susţinut.

Quarcurile culturii organizaţiei sunt colaborarea şi încrederea.

Recrutaţi şi păstraţi personalul.

Stimulaţi-vă personalul pentru a realiza obiectivele organizaţiei şi pentru a-şi asuma responsabilitatea.

Şi comunicarea sinceră contribuie la dezvoltarea încrederii.

Trebuie să respectaţi contractul psihologic.

Ţintiţi către actualizarea continuă a abilităţilor.

Utilizaţi încrederea drept principală călăuză către un management eficient al resurselor umane.

Valorile şi viziunea influenţează comportamentul personalului.

X este o teorie ale cărei prezumţii ar trebui anulate.

Zelul şi însufleţirea personalului trebuie susţinute prin oferirea unor oportunităţi de a-şi îndeplini cu succes sarcinile.

Succes!

Copyright © 2016-2017. Sanchoss. Toate drepturile rezervate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s