Inspiraţii culinare: Meniu tomnatic pentru un weekend reuşit


retetele-toamnei-2.jpg

Urmează două zile de odihnă (sîmbătă şi duminică), ceea ce înseamnă că, vă oferim o nouă combinaţie din cele mai delicioase reţete pentru întreaga familie.

O cină de toamnă în sînul familiei este deosebit de plăcută, cu o atmosferă specială şi cu multă căldură. De aceea, este foarte important cu ce delicii culinare îi veţi uimi pe cei de acasă. Vreamea de afară deja este destul de rece, prin urmare alimentaţia trebuie să fie nutritivă, benefică şi consistentă.

Aşadar, am pregătit pentru voi toţi o nouă selecţie de mîncăruri gustoase pentru micul dejun, prînz şi cină. Să aveţi poftă de mîncare şi de gătit!

La dejun:

Quinoa cu sparanghel

Quinoa_cu_sparanghel_si_lamaie_05.jpg
Sursa foto: RestaurantDeLux.ro

Un mic dejun sănătos şi consistent este cheia pentru o dimineaţă viguroasă şi o dispoziţie excelentă. Noi vă oferim o astfel de opţiune delicioasă. Alintaţi-i pe cei de acasă cu Quinoa cu sparanghel. Acest fel de mîncare conţine o doză puternică de vitamine, vă va oferi un surplus de energie şi va elimina senzaţia de foame pentru o perioadă îndelungată. Este exact ceea de ce aveţi nevoie în weekend-urile de toamnă, cu un astfel de mic dejun acestea devenind deosebite.

De menţionat că, quinoa conţine proteine complete, care pot fi utilizate de organism imediat, fără a mai fi necesară combinarea cu alte alimente.

Aşa deci, vom avea nevoie de următoarele ingrediente: 200 g de quinoa, clătită şi scursă; 1 lingură de ulei de măsline; 1 ceapă roşie mică, feliată subţire; 125 ml de supă de legume cu un conţinut redus de sodiu; 400 g de fire de sparanghel, curăţate şi tăiate în bucăţi de 5 cm; 150 g de mazăre proaspătă sau congelată; felii de lămîie, pentru servit.

Modul de preparare:

Se pune quinoa şi 500 ml de apă într-o cratiţă mică, la foc iute şi se dă în clocot. Se micşorează flacăra, se acoperă cratiţa şi se fierbe molcom, pînă ce toată apa a fost absorbită (aproximativ 15 minute).

Între timp, se încinge uleiul într-o tigaie mare, neaderentă, la foc potrivit. Se căleşte ceapa în jur de 4 minute, pînă cînd se rumeneşte uşor. Se adaugă supa, sparanghelul şi mazărea. Se găteşte totul 5 minute, pînă ce sparanghelul este fraged, rămînînd însă uşor crocant.

Se încorporează quinoa şi se amestecă bine. Se serveşte imediat, ornamentat cu felii de lămîie.

Clătite dulci din făină de porumb

clatite cu porumb.jpg
Sursa foto: GradinaMea.ro

Weekend-ul nu poate trece fără ceva dulcişor şi bunişor. Oare ce gustoşenie să pregătim la dejun? De dimineaţă, ar fi ideal de servit nişte pentru clătite dulci din făină de porumb, care se combină perfect cu gem sau dulceaţă. Ele sunt foarte crocante şi apetisante, aşa că va fi practic imposibil să vă detaşaţi de acest fel de mîncare.

Partea cea mai grea a reţetei o reprezintă găsirea făinii de porumb, care este diferită de cea de mălai. Făina de porumb este fină ca şi făina albă.

Ingredientele necesare: 200 g de făină de porumb; 200 g de făină albă; 100 g de zahăr alb; 375 ml de lapte; 1 praf de copt; sare; 3 linguri de ulei (se recomandă ulei de răpită sau de sîmburi de struguri, deoarece nu au gust, dar dacă nu aveţi puteţi pune şi ulei de floarea soarelui).

Modul de preparare:

Se amestecă ingredientele, adăugînd laptele peste ingredientele uscate, amestecînd cu unealta de făcut mămăligă sau în blender, pînă rezultă un amestec mai gros decît cel de clătite.

Se coc frumos, punîndu-se cîte un polonic (se pot face mai mari sau mai mici, în dependenţă de cum vă plac). Veţi observa că amestecul este lucios cînd îl puneţi, aşteptaţi pînă marginile nu mai sunt lucioase, dar mijlocul e lucios şi atunci le puteţi întoarce. Se coc repede, aşa că, aveţi grijă să nu se ardă.

Se primesc delicioase şi pufoase. Rămîn pufoase şi a doua zi. Se servesc cu gem sau dulceaţă.

Cacao

646x404.jpg
Sursa foto: adevarul.ro

Nu este nimic mai bun decît să-ţi începi ziua cu o ceaşcă de cacao aromat. Aceasta te va înviora şi te va predispune spre noi realizări. Dar, să ştiţi că această băutură delicioasă nu se prepară atît de uşor, însă dacă veţi urma cu precizie reţeta noastră, nu veţi întîmpina nici o dificultate. Această băutură este apreciată nu numai de copii, dar şi de adulţi.

Am găsit acestă reţetă într-o revistă şi mi s-a părut foarte rapidă. Şi anume: o lingură de cacao, 2 linguriţe de zahăr (preferabil brun), un sfert de linguriţă de scorţişoară şi un vîrf de nucşoară – toate amestecate şi topite un pic cu o lingură şi jumătate de apă fierbinte.

Separat se încălzeşte foarte bine o cană cu lapte, care se toarnă ulterior peste amestecul cu cacao. Şi gata!

În reţetă se zicea şi de jumătate de linguriţă de esenţă de vanilie şi de un strop de esenţă de migdale. Dar eu nu am simţit nevoia să le mai pun şi pe acestea… Scorţişoara şi nucşoara fac o treabă suficient de bună.

La prînz:

Supă-cremă de ciuperci cu legume şi usturoi

supa-crema-ciuperci.jpg
Sursa foto: restaurantvegetarian.satya.ro

Toamna este necesar să avem o alimentaţie corectă, echilibrată şi folositoare. Acest fapt va contribui la consolidarea sistemului imunitar. Supa-cremă de ciuperci cu legume şi usturoi este o alegere excelentă de mîncare sănătoasă şi nutritivă, fiind, în acelaşi timp, foarte elegantă, uşoară şi săţioasă. Prepararea acestui fel de mîncare nu vă va lua prea mult timp, ceea ce este, de asemenea, foarte important.

Sunt necesare următoarele ingrediente: 400 g de ciuperci brune; 1 morcov; 2 cepe; 1 ţelină; 2 cartofi; 1 l de supă de legume (sau apă); 50 g de unt; 2 linguri de ulei de măsline; crutoane de pîine; sare; piper; un praf de usturoi.

Modul de preparare:

Ceapa tocată mărunt se pune la călit în unt, apoi se adaugă rondelele de morcov şi ţelina tăiată felii. Dupa 5 minute, se adaugă ciupercile tăiate lame şi se căleşte în continuare, aproximativ 10 minute. Se adaugă supa de legume şi se lasă să fiarbă la foc potrivit. Se pun şi cubuleţele de cartofi. Se mai adaugă supă dacă este nevoie şi se lasă la fiert pînă ce toate legumele se înmoaie bine. Se condimentează cu sare şi piper după gust şi se dă deoparte să se răcească puţin. Ulterior, se pune în blender şi se formează crema. Dacă este prea multă zeamă mai oprim din ea înainte de a o trece prin blender.

Supa-cremă de ciuperci cu legume şi usturoi se serveşte în boluri, însoţită de cipsuri din ciuperci, un pic de ulei de măsline, fulgi de ardei iute şi crutoane de pîine cu usturoi.

O supa rapidă şi foarte gustoasă!!!

Gratin de cartofi cu şuncă crud-uscată şi parmesan

gratin-de-cartofi-cu-piept-de-puI.jpg
Sursa foto: DivaInBucatarie.ro

O mîncare franţuzească foarte delicioasă, care se potriveşte perfect pentru sezonul de toamnă. Este foarte săţioasă, nutritivă şi te încălzeşte bine. Francezii se pricep la mîncăruri gourmet şi ştiu să combine ingredientele pentru a obţine rezultatul scontat. Verificaţi şi voi!

Aşadar, ingredientele necesare sunt: 800 g de cartofi curăţaţi; 2 cepe mici (85 g); 20 g de unt; 80 g de şuncă crud-uscata; 200 ml de smîntînă lichidă (15% grasime); 75 ml de lapte; 40 g de parmesan ras; sare; piper măcinat.

Modul de preparare:

Se încinge cuptorul la +180o C. Se amestecă şi se încălzeşte, pe foc mic, smîntîna lichidă cu laptele, un praf de sare şi puţin piper măcinat. Se taie cartofii felii subţiri cu ajutorul unei răzătoare. Se unge cu unt un vas şi se aranjează jumătate din feliile de cartofi. Se taie felii una din cepe şi se distribuie peste cartofi, după care se toarnă jumatate din amestecul de smîntînă şi lapte. Similar, se pune restul de cartofi, a doua ceapă şi ce a mai rămas din smîntîna cu lapte. Se acoperă vasul cu folie de aluminiu, se bagă în cuptorul încins şi se lasă timp de 40 de minute (la finalul timpului, cartofii ar trebui să fie pătrunşi). Se îndepărtează folia, se distribuie şunca crud-uscată (fîşii rupte cu mîna) şi se presară parmesanul ras.

Se pune vasul din nou în cuptor, neacoperit, pentru încă 20-25 de minute (sau pînă cînd se formează o crusta arămie deasupra).

Se lasă gratinul să se răcească puţin, circa 10 minute, după care poate fi servit.

La cină:

Salată cu pui şi rucola

salata-de-rucola-cu-pui.jpg
Sursa foto: Salt`n`Sasha

Salata cu pui şi rucola trebuie servită la cină. Este caldă, săţioasă şi, totodată, destul de uşoară. Avînd în vedere că mesele anterioare au fost bazate pe feluri de mîncare preparate din legume, este timpul pentru a adăuga în meniu nişte carne de pui, care este o sursă valoroasă de fier şi alte elemente benefice pentru organismul nostru.

Vom avea nevoie de aceste ingrediente: 300 g de rucola; o salată verde; 3-4 roşii; un ardei roşu; 2 piepturi de pui; 200 g de fasole verde; sare; piper alb şi roşu; o ceapă roşie; o jumătate de dovleac; 2 linguri de ulei de măsline; 1-2 linguriţe de oţet balsamic; zeamă de la o lămîie; 1 crenguţă de cimbru proaspăt.

Modul de preparare:

Se curăţă şi se spală salata verde şi rucola şi se lasă să se scurgă. Se curăţă ceapa, ardeiul şi dovleacul deja copt şi se taie cubuleţe ca pentru salată. Se rup frunzele de salată şi rucola şi se pun într-un bol împreună cu celelalte legume.

Separat, se spală pieptul de pui în cîteva ape şi se lasă să se scurgă. Se taie fîşii, se condimentează cu sare, piper şi cimbru, se unge cu unt şi se lasă la rece, cîteva minute.

În acest timp, se pregăteşte grătarul, se pun bucăţile de piept, la rumenit. Se întorc la intervale de 5 minute, ca să nu se ardă. Se curăţă şi se spală fasolea verde şi se pune să fiarbă. După aceea, se lasă în sită să se scurgă.

Pieptul de pui se taie bucăţele care se pun în bol împreună cu salata, roşiile tăiate felii şi celelalte legume şi se condimentează cu sare, piper şi ulei de măsline. Se adaugă oţetul balsamic şi zeamă de lămîie, după gust.

Fidea de hrişcă cu carne de pui

pui-si-taitei-japonezi-cu-hrisca-06-1b.jpg
Sursa foto: ebucataria.ro

Fideaua de hrişcă cu carne de pui este apreciată de toţi, fără vreo excepţie. Este o mîncare foarte gustoasă şi suculentă, o îmbinare perfectă a ingredientelor. Nu veţi regreta, dacă veţi opta pentru acest fel de mîncare.

Ingredientele necesare: 300 g de piept de pui, dezosat, fără piele; o mînă de fidea de hrişcă; 100 ml de ulei extravirgin de măsline; 40 ml de sos de soia light (din cel mai deschis la culoare şi mai puţin sărat); zeamă de la o jumătate de lămîie; 3-4 căţei de usturoi.

Modul de preparare:

Se taie carnea de pui în cubulețe. Se pune peste aceasta uleiul, sosul de soia şi zeama de lămîie. Se adaugă şi usturoiul zdrobit. Se amestecă totul bine, se acoperă cu folie alimentară şi se pune în frigider pentru o oră.

Între timp se pregăteşte fideaua de hrişcă. Se pune apă într-o oală şi se fierbe pînă dă în clocot. Se pune fideaua, se dă focul mic şi se lasă să fiarbă timp de 5 minute.

Cît fierbe fideaua, se scoate puiul din marinadă şi se pune într-un wok încins, amestecîndu-l într-una, pînă cuburile de carne se pătrund şi se rumenesc.

Când fideaua este gata se scoate, se clăteşte cu apă rece, se scurge şi se pune în farfurie. Deasupra se pune puiul şi se presară un pic de pătrunjel verde.

La desert:

Plăcintă clasică cu mere

IMGP8851.JPG
Sursa foto: edithskitchen.ro

Nu există reţetă mai gustoasă decît plăcinta clasică cu mere. Fără ea nu ar trebui să se petreacă nici un weekend. Acest desert va suplini perfect seara în familie, la o ceaşcă de ceai, stînd la discuţii cu cei de acasă şi împărtăşind impresiile despre ziua ce s-a scurs, mai ales că merele în această perioadă sunt cele mai delicioase şi suculente.

Sunt necesare următoarele ingrediente:

pentru aluat: 9 linguri de zahăr; 9 linguri de apă; 9 linguri de ulei; o jumătate de plic de praf de copt; făină cît cuprinde;

pentru umplutură: 5 mere potrivite; zahăr şi scorţişoară, după gust.

Modul de preparare:

Se pregăteşte umplutura. Se curăţă merele de coajă, se rad prin răzătoarea mare şi se pun într-o crăticioară. Se adaugă zahăr. Se pun la călit. Cînd sunt aproape gata, se adaugă şi scorţişoara. Cînd sunt gata se iau de pe foc şi se lasă la răcit.

Se pregăteşte aluatul. Se amestecă toate ingredientele, se împarte coca în două părţi egale şi se lasă la frigider timp de 30 de minute.

Se întinde prima foaie, se aşează într-o tavă tapetată cu ulei şi făină, se găureşte cu furculiţa, se pun merele călite, apoi cea de-a doua jumătate se rade prin răzătoarea mare direct în tavă.

Se introduce tava în cuptorul încins la +170o C.

Băutură:

Vin fiert cu miere

2d1b2568dc2106b190e1fc612854cedb_1_large.jpg
Sursa foto: zumzi.com

Această băutură trebuie numaidecît să fie pregătită în zilele de odihnă. Dacă aşteptaţi musafiri, vinul fiert cu miere de albine va crea atmosfera potrivită.

Dacă aveţi de gînd să vă petreceţi ziua într-un cerc mai restrîns, în sînul familiei, atunci luaţi această reţetă la înarmare. După ce îi trimiteţi pe copii la culcare, puteţi petrece o seară minunată în compania celei de-a doua jumătăţi,  savurînd cîte un pahar de vin fiert, care vă va dărui doar emoţii pozitive şi va da tonul pentru un început de săptămînă reuşit.

Vinul fiert este de obicei foarte condimentat. Noi vă propunem o reţetă mai simplă şi cu puţine mirodenii, dar cu un gust dulce şi catifelat de miere. Dacă nu sunteţi sigur că vă va plăcea reţeta, puteţi să o probaţi doar cu un pahar de vin şi să nu folosiţi toată sticla. Folosiţi un vin pe care vă place să îl beţi în mod obişnuit. Dacă nu vă place rece, cu siguranţă nu vă va plăcea nici fierbinte.

Ingredientele necesare: 1 băţ de scorţişoară; coji subţiri de lămîie; 15 boabe de piper negru; 250 g de miere de albini; 180 ml de apă; 750 ml de vin roşu.

Modul de preparare:

Se toarnă vinul, apa, băţul de scorţişoară, piperul şi mierea într-o oală. Dacă credeţi că este prea dulce, puneţi doar jumatate din cantitatea de miere la început.

Se pune pe foc mediu pînă cînd se încălzeşte şi începe să formeze bule mici pe marginea oalei.

Se strecoară în căni din sticlă transparentă şi se decorează cu cîte o felie de lămîie şi o bucată dintr-un băţ de scorţişoară.

Să aveţi parte de un weekend frumos şi relaxant!!!

prietenie-1524.jpg

P.S. Dacă v-a plăcut acest articol, apăsaţi butonul „Apreciez”, dacă doriţi ca şi alţii să-l citească, atunci distribuiţi-l pe toate reţelele de socializare unde sunteţi prezent, iar dacă cunoaşteţi careva reţete deosebite, nu ezitaţi să vă împărtăşiţi cu acestea mai jos în comentarii.

Surse info: kitchenmag.ru, erd.ro, bianca-maya.blogspot.md, culinar.ro, gurmandino.ro, retete.unica.ro, ebucataria.ro, gustos.ro, foodstory.stirileprotv.ro

Copyright © 2016. Sanchoss. Toate drepturile rezervate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s