Cum să întărim imunitatea pe parcursul verii (II)


femeie-alearga-parc-sh.jpg
Sursa foto: stil-naturist.com

În articolul anterior am relatat despre modalitățile de întărire a sistemului imunitar pe parcursul verii cu ajutorul fructelor și legumelor de sezon.

Astăzi, urmează să vă povestesc despre o altă oportunitate pe care ne-o oferă vara – întărirea imunității prin intermediul activităților în aer liber.

Inclusiv vara putem găsi o sumedenie de motive ca să ne plîngem pe timpul de afară – uneori avem parte de temperaturi sufocante, uneori plouă zile în șir sau avem parte de temperaturi scăzute de parcă ar fi toamna. Totuși, să stăm morocănoși într-o parte și să bolborosim vorbe de indignare pe sub nas este o abordare greșită, căci vara (ca, de fapt, și în alte perioade ale anului) este necesar să ne petrecem cît mai mult timp la aer liber și să nu ne limităm doar la o oră sau la o simplă plimbare pe jos.

Vara este anotimpul weekend-urilor petrecute în afara orașului, perioada plimbărilor de seară pe jos, timpul perfect pentru practicarea diferitor genuri de sport, dar nu în sală, ci pe fonul peisajelor naturale.

Dacă pe parcursul iernii plimbările sunt un element utilizat pentru călirea organismului, vara, din contra, acestea reprezintă o satisfacție continuă și inevitabilă. Vara, atît maturilor, cît și copiilor le este strict contraindicată petrecerea timpului într-o manieră plictisitoare, între cei patru pereți ai locuinței, în condițiile în care există posibilitatea ca orice activitate să fie transferată pentru desfășurare în aer liber.

Unica grijă în cazul plimbărilor de lungă durată constă în faptul că trebuie de atras atenție la cei mici, căci aceștia trebuie îmbrăcați în dependență de temperaturile de afară. Totodată, este foarte important să-i stimulăm pe copii, de la vîrstă timpurie, să fie cointeresați în petrecerea vacanțelor în mod activ, cu activități desfășurate preponderent în aer liber.

La rîndul lor, adulții pot să identifice o multitudine de activități care petrecute în aer liber vor fi nu doar folositoare, dar și foarte interesante.

De exemplu:

  • munca în aer liber – în cazul în care dispuneți de un notebook și de o conducere cu viziuni mai libertine, vă puteți reformata programul de muncă pentru cîteva luni înainte și, astfel, să vă realizați activitățile de serviciu stînd pe o bancă în parc sau la o verandă răcoroasă. Dacă, totuși, o astfel de variantă nu este posibilă, atunci maximum ce puteți face este să aerisiți cît mai des biroul de serviciu și să minimizați utilizarea aparatului de aer condiționat și a ventilatorului, căci acestea nu întotdeauna au un efect benefic asupra sănătății;
  • călirea intenționată a organismului – vără ne creează cele mai favorabile condiții pentru a ne căli organismul: scăldatul și dușul (începeți cu o temperatură confortabilă a apei (+37o C), și micșorați-o treptat cu cîte 1-2o C, pînă atinge temperatura de 22-24o C), băile de soare (petrecerea odihnei în mod activ este cu mult mai avantajoasă de cît cea statică, doar că este important să fim atenți la alegerea orelor cînd ne expunem corpul la soare, precum și să utilizăm creme de protecție solară), înviorarea de dimineață etc. Utilizarea acestor practici în complex sau individual poate fi realizată tot anul împrejur, însă medicii terapeuți afirmă că anume vara organismul este cel mai bine predispus să asimileze noi experiențe;
  • practicarea sportului în aer liber – este cea mai efectivă metodă de a-ți fortifica sănătatea, de a da jos kilogramele în plus, de a întări sistemul imunitar și de-ați îmbunătăți dispoziția în timpul verii. Plimbările pe jos și cu bicicleta, alergatul dimineața și seara, aerobică și fitness în scuar sau parc, transferarea antrenamentelor din sala de forță, după posibilitatea, pe cel mai apropiat teren sportiv, respirația corectă în timpul exercițiilor sportive – toate acestea vor contribui la aprovizionarea fiecărei celule din corpul uman cu oxigen, dar nu cu acel aer învechit și impur care este, de obicei, prezent în încăperile unde se desfășoară activitățile enumerate anterior;
  • odihnă și recreere în aer liber – scopurile sunt aceleași, diferența constînd în diversitatea metodelor alese. Nu vă grăbiți să petreceți vara culcat în pat, în fața calculatorului, iar întîlnirile cu prietenii sau serile romantice prin încăperi închise sau acasă, între cei patru pereți. Picnic-urile și plimbările, jocurile active (cele cu mingea, badmintonul etc.), activitățile cele mai diverse și pe placul tuturor (plimbările călare, distracțiile în apă, pescuitul etc.) – acestea trebuie să fie opțiunile;

Chiar dacă efectul benefic al aerului proaspăt asupra organismului este evident, este necesar de menționat următoarele:

  • cel mai mare efect pozitiv în are aerul din pădure și de la mare – primul este bogat în fitoncide eliminate de copaci și substanțe cu esență, iar cel de-al doilea conține o cantitate enormă de ozon, săruri și hidro-aero-ioni, mai ales că absolut deloc nu conține praf;
  • recuperarea organismului cu ajutorul aerului proaspăt constă în influența pozitivă a acestuia asupra sistemului respirator și nervos, tonifierea vaselor sanguine, normalizarea funcției cardiace și a creierului;
  • petrecerea timpului într-un mod activ, dinamic, contribuie la saturarea mai profundă și mai accentuată a organismului cu oxigen, mai degrabă decît petrecerea timpului liber în mod pasiv.

Poate părea un lucru mărunt, dar deseori verile sunt pierdute din cauza că oamenii își petrec prea mult timp închiși în casă, uitîndu-se la televizor, în loc să se bucure de apusurile de soare, de timpul petrecut la plajă sau la un restaurant cu un pavilion în aer liber.

Așa că, închideți televizorul și calculatorul! Vara înseamnă să stai afară și să respiri aer proaspăt. Cu cît petreci mai mult timp afară, cu atît te vei bucura mai mult de vară și nu vei regreta ca ai pierdut oportunitățile oferite de aceasta.

Copyright © 2016. Sanchoss. Toate drepturile rezervate.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s