Cum să întărim imunitatea pe parcursul verii


y10.jpg
Sursa foto: podkolpakom.org

Cu cîteva zile în urmă am relatat într-un articol despre riscurile la care sunt expuși copiii în timpul verii și ce ar trebui să facem ca să evităm îmbolnăvirea lor. Un element important, în acest sens, este întărirea imunității și aici mă refer nu doar la copii, dar și la maturi.

Formarea unui sistem imunitar puternic poate fi realizată în orice perioadă a anului și la orice etapă a vieții, însă, anume vara ne oferă cel mai larg și ușor accesibil spectru de posibilități, astfel încît pe parcursul anului ce urmează, iar în condițiile îndeplinirii regulate a obiectivelor setate și pe parcursul întregii vieți, să nu avem probleme de sănătate din cauza unui sistem imunitar slăbit.

Pe parcursul verii pot fi utilizate cu ușurință în folosul organismului propriu următoarele oportunități: condițiile meteo favorabile, alimentația specifică acestei perioade, posibilitatea de a pleca în concediu pentru a te recupera după stresurile de la locul de muncă și pentru a dedica cît mai mult timp pentru sănătatea fizică și mintală.

Astfel, am decis să vă ofer cîteva recomandări pentru întărirea sistemului imunitar și astăzi vă voi relata despre ce alimente este necesar să consumați pe parcursul verii pentru a avea un sistem imunitar rezistent la boli.

În perioada verii rația alimentară pe care o consumăm zilnic se modifică considerabil. Asortimentul de legume și fructe nu lipsește de pe masă, iar efectul lor de întărire și revigorare a organismului nu poate fi neglijat. Legumele și fructele proaspete sunt o sursă bogată de vitamine și minerale, consumarea cărora constituie temelia unui sistem imunitar puternic.

Însă, pentru ca alimentația din perioada verii să ne aducă în exclusivitate doar efecte benefice, este necesar să respectăm următoarele principii:

  • legumele specifice perioadei de vară pot fi consumate în orice modalitate (crude, fierte, înăbușite, coapte, sub formă de piure etc.), însă este necesar să nu exagerăm cu prelucrarea lor termică, căci astfel am putea pierde o cantitate mare de vitamine;
  • fructele specifice perioadei de vară se recomandă să fie consumate în conformitate cu sezonul căruia îi aparțin – în iunie: cireșe, căpșune, vișine; în iulie – zmeură, coacăză, agrișă, caise; în august – mere, piersici, zămos, harbuz;
  • fructele și legumele nu trebuie transformate în alimentație exclusivă pe parcursul verii, aceasta ar fi un stres pentru organismul nostru, echivalentă cu lipsirea de produsele pe care le consumăm în restul perioadei anului – carne, pește, lactate;
  • referitor la alimentația pe timp de vară, se recomandă de redus la minimum cantitatea de glucide consumate, adică prăjituri, torte, dulciuri, folosind în calitate de alternativă fructele și pomușoarele proaspete, permisă fiind și ciocolata neagră;
  • fructele și legumele din perioada de vară pot constituie elementul de bază pentru sucurile fresh, dar trebuie să ținem cont de faptul că unele sucuri (de exemplu cel din sfeclă roșie sau citrice) pentru a fi mai ușor asimilate trebuie diluate cu apă;
  • totodată, nu trebuie să uităm de necesitatea consumării apei potabile negazate – cel puțin 1,5-2 l în zi;
  • este important să acordăm atenție efectului benefic al unor fructe și legume și anume:
    • vișina – conține zinc, iod, fier, calciu, precum și vitaminele A, E, C, PP, vitamine din grupa B, ne ajută să ne debarasăm de dispoziția negativă și să ne calmăm sistemul nervos, îmbunătățește pofta de mîncare, accelerează metabolismul, participînd la descompunerea grăsimilor;
    • căpșuna – conține fosfor, săruri, fier, potasiu, calciu, mangan, normalizează activitatea ficatului, a vezicii urinare și a rinichilor;
    • pepenele verde – are efect diuretic, ajută la îmbunătățirea peristaltismului intestinal, este util în cazul artritei, sclerozei și diabetului zaharat;
    • zămosul – are un efect calmant asupra sistemului nervos, ajută la combaterea tulburărilor intestinale, are un efect benefic în privința funcționării vezicii urinare și a rinichilor;
    • piersicul – are un efect benefic asupra pielii, încetinesc procesul de îmbătrînire, conțin vitaminele A, E, PP, C și microelemente precum magneziu, fier și iod;
    • mărul – suplinește lipsa de putere în organism, contribuie la păstrarea tinereții și frumuseții, substanțele conținute în mere, participă la reglarea nivelului de zahăr și a colesterolului din sînge;
    • părul – este renumit pentru proprietățile sale astringente, precum și datorită setului unic de minerale, perele ajută la lupta împotriva mîhnelii și îmbunătățesc dispoziția;
    • roșia –conține vitaminele C, A și K, beta-caroten, potasiu, mangan și crom, substanțe biologic active, carotenoide, care reglează metabolismul, funcția rinichilor și gonadelor, precum și activitatea tractului gastro-intestinal, acidul malic și cel citric stimulează pofta de mîncare și digestia;
    • castravetele – este bogat doar în vitamina K (jumătate din rata de 100 gr), dar valoarea sa principală constă în faptul că abundența de vitamine și minerale, precum și conținutul ridicat de lichid nu contribuie la creșterea în greutate;
    • gogoșarul – o sursă de proteine și fibre, precum și grăsimi, carbohidrați, fibre și acizi organici, conține vitaminele B6 si B1, care participă la consolidarea sistemului nervos, precum și acid folic, magneziu, mangan și potasiu, ce ajută pentru a scăpa de insomnie și depresie;
    • spanacul – o sursă de vitamine precum A și K, C, B9, magneziu;
    • cartoful nou – acesta are un conținut scăzut de amidon, în comparație cu cartofii vechi.

Este foarte important de ținut cont de faptul că aceste alimente îți vor întări imunitatea, te vor menține în formă vara aceasta, nu sunt scumpe și se află la îndemîna oricui.

Copyright © 2016. Sanchoss. Toate drepturile rezervate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s